De Par5 methode

De Par5 methode

De Par5 methode is een positieve en effectieve acquisitieaanpak. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die afspraken wil maken met potentiële klanten. AVG-proof en een 5 tot 10 keer hogere conversie.

Hoe kom ik bij nieuwe klanten aan tafel? Dit is een van de belangrijkste vragen voor iedere ondernemer, salesprofessional of ZZP’er. Traditionele methoden zoals koude acquisitie leveren te weinig rendement op en worden als negatief ervaren. Daarbij legt de AVG-wetgeving allerlei restricties en voorwaarden op voor business-to-business acquisitie. 

Het is dus tijd voor een nieuwe, positieve en effectieve acquisitieaanpak: de Par5 methode. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een professionele en persoonlijke manier afspraken wil maken met potentiële klanten. Zonder opdringerig te zijn en geheel AVG-proof. Met een conversie die vijf tot tien keer hoger ligt dan bij traditionele acquisitiemethoden. 

De Par5 methode is een volledig geïntegreerde aanpak van het ontdekken en selecteren van leads tot het maken van zinvolle afspraken. Alle belangrijke kanalen en communicatiemiddelen komen aan bod, waaronder social selling, referral marketing, netwerken, offline events, telefoongebruik, mailingen en krachtige online tools. Dit is een echt praktijkboek, vol met stappenplannen en aansprekende voorbeelden. 

Vier gerenommeerde specialisten hebben een waardevolle bijdrage geleverd aan dit boek. Arnoud Engelfriet, juridisch specialist bij ICTRecht, vertelt over de achtergronden van de AVG en acquisitie; Maxim Spek is directeur van prospex en gaat dieper in op contentmarketing; Vianne Scharloo, socialmedia-expert, deelt haar kennis over het zakelijk inzetten van Facebook en Instagram en tot slot Corinne Keijzer van Digital Moves, zij legt uit hoe LinkedIn en Sales navigator effectiever ingezet kunnen worden.

Over de auteur:

Harro Willemsen is sales trainer, auteur, netwerker, ondernemer en marketeer. Hij is werkzaam als partner bij 3to1: een specialist in maatwerk trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van sales, communicatie, management en vitaliteit. 

Hij geeft al meer dan vijftien jaar trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van business-to-business acquisitie en sales. Hij heeft gewerkt voor meer dan 250 organisaties in de Benelux en hebben duizenden professionals opgeleid en gecoacht. 

De sales artists van 3to1 zijn echte vernieuwers van het salesvak en ontwikkelen voortdurend nieuwe salesmethodieken en trainingsmethoden. Ze schreven meer dan honderd artikelen, columns en whitepapers en hebben een eigen YouTube kanaal met salesvideo’s.

Recencies:

J.F. van der Meer - Verrassend praktisch en doordacht. Het is je verkoopplan van de 21e eeuw. Geen slimmigheidjes, maar een gedegen proces. Voor mij werd gelijk duidelijk, waar ik verbeteringen kan aanbrengen in mijn salesproces en kan niet wachten op de resultaten! Een praktische handleiding, met diepgaande achtergrond informatie. Het is duidelijk dat de auteurs snappen waar ze het overhebben. Wat mij betreft is het de nieuwe sales bijbel voor de B2B. 

M. Luijckx - Dit boek is een echte aanrader voor iedereen die met (koude) acquititie te maken heeft. Het is duidelijk geschreven en geeft je veel handvatten voor het opwarmen van koude leads en hoe je prospect op leuke en effectieve wijze kunt benaderen. Het boek pak ik er ook nog regelmatig bij als naslagwerk van de Par5 training die ik ook gevolgd heb.. 
Kortom, een goed leesbaar boek vol duidelijke tips en voorbeelden die de theorie versterken. 


G. van Sprang - In de Par5 methode wordt koude acquisitie benoemd als ouderwets, omdat de kans om in 1 keer te slagen extreem klein is. De schrijvers benaderen moderne acquisitie via een duidelijk stappenplan en hebben tegelijk veel aandacht voor de psychologische kant van communicatie. Daarom hét complete boek over klanten werven en ook prettig leesbaar met veel concrete voorbeelden. En het leuke van het boek is dat je zin krijgt om aan acquisitie te doen en daarom een aanrader voor iedere sales professional! 

P.C.W. Vermeulen - Par5 is op dit moment het enige boek wat je nodig hebt om op een gedegen en goede manier je complete sales op de beste manier te structureren. Het leest als een sneltrein en neemt je mee op een zeer aangename manier met pakkende voorbeelden. Kortom gewoon kopen, lezen en doen! 

E. van den Akker - Prettig geschreven, erg praktisch boek dat goed aangeeft hoe je verschillende acquisitie methodes geïntegreerd kan gebruiken. Social media, netwerken, bellen: het versterkt elkaar. 

M.J.K. van Lieshout - Een geweldig compliment voor de schrijvers Harro Willemsen en Arjo Bunnik! Het is een geweldig boek, met een verfrissende kijk op acquisitie! 
Makkelijk te lezen zonder ingewikkelde termen. Iedere salesprofessional zou dit boek moeten lezen, inclusief de telemarketeers! 


M.P.C. Laurense - Een prettig en goed geschreven boek, overduidelijk gemaakt door echte praktijkmensen. Door het lezen van "de Par5 methode” weet ik wat de meest succesvolle manier is om nieuwe klanten te vinden. De stappen zijn duidelijk en praktisch omschreven en ik kan er meteen mee aan de slag. Deze aanpak staat als een huis en rekent (wat mij betreft) voor altijd af met koude acquisitie. Een must-read voor iedereen die op zoek is naar nieuwe klanten! 

R. Hubbers - De Par5 methode is wat mij betreft de nieuwe standaard als het gaat om op een slimme, integere manier klanten winnen. Het brengt alle actuele inzichten over acquisitie samen. Daarbij is het gewoon een handig stappenplan. Absoluut een aanrader.